\version "2.18.2" sb = {\breathe} mBreak = { \bar "" \break } bBreak = { \break } x = {\once\override NoteHead #'style = #'cross } gl=\glissando app = #(define-music-function (parser location notes) (ly:music?) #{ \appoggiatura $notes #} ) kvs = #(define-music-function (parser location notes) (ly:music?) #{ \slashedGrace $notes #} ) itime = #(define-music-function (parser location timesig) (fraction?) #{ \once\override Staff.TimeSignature #'stencil = ##f \time $timesig #} ) ficta = {\once\set suggestAccidentals = ##t} fine = {\once\override Score.RehearsalMark #'self-alignment-X = #1 \mark \markup {\italic{Fine}}} dc = {\once\override Score.RehearsalMark #'self-alignment-X = #1 \mark \markup {\italic{D.C.}}} dcf = {\once\override Score.RehearsalMark #'self-alignment-X = #1 \mark \markup {\italic{D.C. al Fine}}} dcc = {\once\override Score.RehearsalMark #'self-alignment-X = #1 \mark \markup {\italic{D.C. al Coda}}} ds = {\once\override Score.RehearsalMark #'self-alignment-X = #1 \mark \markup {\italic{D.S.}}} dsf = {\once\override Score.RehearsalMark #'self-alignment-X = #1 \mark \markup {\italic{D.S. al Fine}}} dsc = {\once\override Score.RehearsalMark #'self-alignment-X = #1 \mark \markup {\italic{D.S. al Coda}}} pv = {\set Score.repeatCommands = #'((volta "1"))} sv = {\set Score.repeatCommands = #'((volta #f) (volta "2"))} tv = {\set Score.repeatCommands = #'((volta #f) (volta "3"))} qv = {\set Score.repeatCommands = #'((volta #f) (volta "4"))} xv = {\set Score.repeatCommands = #'((volta #f))} % At top of doc % prevent multi-page output: #(append! paper-alist '(("long" . (cons (* 210 mm) (* 2000 mm))))) #(set-default-paper-size "long")mBreak = { \bar "" \break } bBreak = { \break } \header { tagline = "" title = "En sal mijn siel, mijn Heer mijn Godt / Niet onder [...]" } \paper{ %top-margin = 0\mm %bottom-margin = 0\mm %left-margin = 0\mm %before-title-space = 0\mm after-title-space = 0\mm head-separation = 0\mm %foot-separation = 0\mm %page-top-space = 0\mm ragged-last = ##f } \score { { \key f \major \clef treble % \relative g' { \set melismaBusyProperties = #'() \time 4/2 % #right == #1 % #begin-of-line-invisible == #(vector #t #t #f) \override Score.RehearsalMark #'break-visibility = #(vector #t #t #f) r2 f2 f g a1. a2 g f bes1 r2 \mBreak a2 a1( g2) f^"1)" e f g1 f \mBreak r2 f2 f g a1. a2^"2)" g f bes1 r2 \mBreak a2 a1( g2) f^"3)" e f g1 f \mBreak \bar ".|:" a2^"4)" g1 f2 e( f) g f d1 c r2 \mBreak \bar ".|:"c2^"5)" g'^"6)" f g a1 a2 g f bes1 r2 \mBreak a2 a1 g2 f e f g1 f \bar "|." \bBreak } \addlyrics { En sal mijn siel, mijn Heer mijn Godt Niet on -- _ der -- da -- nich we -- sen? Een sul -- cke Heer, dit is het slodt Wiens naem _ moet zijn ghe -- pre -- sen Sa -- lic -- heyt coemt _ van hem al -- tijt Hy is mi -- nen God ghe -- be -- ne -- dijt Gheen true -- ren sal my be -- rue -- ren. } } \midi { \context { \Score tempoWholesPerMinute = #(ly:make-moment 120 4) } } \layout { \context { \Staff \remove "Time_signature_engraver" } \context { \Score \remove "Bar_number_engraver" defaultBarType = #"" \override PaperColumn #'keep-inside-line = ##t \override NonMusicalPaperColumn #'keep-inside-line = ##t } } } \markup { \wordwrap-string #" 1) Clemens heeft op deze en de volgende noot een melisma op 'da'. Het melisma op 'on' ontbreekt. 2) Versie 1540b en Clemens hebben in de tekst: 'dat'. 3) Clemens heeft op deze en de volgende noot een melisma op 'zyn'. Het melisma op 'naem' ontbreekt. 4) Clemens heeft in deze regel: een halve rust, de halve noten a-g-f een hele noot g, de halve noten e-f en de hele noten d-c. 5) In versie 1540b en Clemens ontbreekt de herhalingsindicatie. 6) Versie 1540b en Clemens hebben hier: f-f-g. " }