\version "2.18.2" sb = {\breathe} mBreak = { \bar "" \break } bBreak = { \break } x = {\once\override NoteHead #'style = #'cross } gl=\glissando app = #(define-music-function (parser location notes) (ly:music?) #{ \appoggiatura $notes #} ) kvs = #(define-music-function (parser location notes) (ly:music?) #{ \slashedGrace $notes #} ) itime = #(define-music-function (parser location timesig) (fraction?) #{ \once\override Staff.TimeSignature #'stencil = ##f \time $timesig #} ) ficta = {\once\set suggestAccidentals = ##t} fine = {\once\override Score.RehearsalMark #'self-alignment-X = #1 \mark \markup {\italic{Fine}}} dc = {\once\override Score.RehearsalMark #'self-alignment-X = #1 \mark \markup {\italic{D.C.}}} dcf = {\once\override Score.RehearsalMark #'self-alignment-X = #1 \mark \markup {\italic{D.C. al Fine}}} dcc = {\once\override Score.RehearsalMark #'self-alignment-X = #1 \mark \markup {\italic{D.C. al Coda}}} ds = {\once\override Score.RehearsalMark #'self-alignment-X = #1 \mark \markup {\italic{D.S.}}} dsf = {\once\override Score.RehearsalMark #'self-alignment-X = #1 \mark \markup {\italic{D.S. al Fine}}} dsc = {\once\override Score.RehearsalMark #'self-alignment-X = #1 \mark \markup {\italic{D.S. al Coda}}} pv = {\set Score.repeatCommands = #'((volta "1"))} sv = {\set Score.repeatCommands = #'((volta #f) (volta "2"))} tv = {\set Score.repeatCommands = #'((volta #f) (volta "3"))} qv = {\set Score.repeatCommands = #'((volta #f) (volta "4"))} xv = {\set Score.repeatCommands = #'((volta #f))} % At top of doc % prevent multi-page output: #(append! paper-alist '(("long" . (cons (* 210 mm) (* 2000 mm))))) #(set-default-paper-size "long")mBreak = { \bar "" \break } bBreak = { \break } \header { tagline = "" title = "Mijn siel ghebenedijt den Heer / Al mijn inwendicheyt" } \paper{ %top-margin = 0\mm %bottom-margin = 0\mm %left-margin = 0\mm %before-title-space = 0\mm after-title-space = 0\mm head-separation = 0\mm %foot-separation = 0\mm %page-top-space = 0\mm ragged-last = ##f } \score { { \key d \dorian \clef treble % \relative g' { \set melismaBusyProperties = #'() \time 4/2 % #right == #1 % #begin-of-line-invisible == #(vector #t #t #f) \override Score.RehearsalMark #'break-visibility = #(vector #t #t #f) d1 f2 g a1 a g2( f4)^"1)" e d1 \mBreak f e2.( f4) g2^"2)" a1 g2 a1 \mBreak d,1 f2 g a1 a g2( f4)^"3)" e d1 \mBreak f e2.( f4) g2^"4)" a1 g2 a1 \mBreak \bar ".|:" r2 e2 f e d(^"5)" c4 b) a1^"6)" e' d r2 \mBreak d2 d2. e4 f2 g e1 c r2 \mBreak d2 e e g2. f4 e(^"7)" f g) e f1 d^"8)" \mBreak f2. g4 a2 bes2.^"9)" bes4^"10)" a1 g2 a1 \bar "|." \bBreak } \addlyrics { Mijn siel ghe -- be -- ne -- dijt _ den Heer Al mijn _ in -- wen -- dich -- heyt Mijn siel geeft God al -- leen _ die eer En loeft _ zijn ma -- jes -- teyt. Van dat hy heeft _ _ be -- we -- sen Weest zijn der ghe -- dach -- tich ghi Hy wil u cranc -- heyt al _ _ ghe -- ne -- sen En van son -- den u ma -- ken vry. } } \midi { \context { \Score tempoWholesPerMinute = #(ly:make-moment 120 4) } } \layout { \context { \Staff \remove "Time_signature_engraver" } \context { \Score \remove "Bar_number_engraver" defaultBarType = #"" \override PaperColumn #'keep-inside-line = ##t \override NonMusicalPaperColumn #'keep-inside-line = ##t } } } \markup { \wordwrap-string #" 1) Clemens heeft hier een melisma op 'den'. Het melisma op 'dijt' ontbreekt. 2) Clemens heeft hier een e en een melisma op 'wen'. Het melisma op 'mijn' ontbreekt. 3) Clemens heeft hier een melisma op 'die'. Het melisma op 'leen' ontbreekt. 4) Clemens heeft hier een e en een melisma op 'ma'. Het melisma op 'loeft' ontbreekt. 5) Bij Clemens ontbreekt het melisma op 'heeft'. In plaats daarvan is er een melisma op 'be' op de twee kwartnoten, gevolgd door een melisma op 'we' op twee hele noten. 6) Versie 1540b heeft hier a-d-c. 7) Clemens heeft hier een melisma van twee kwartnoten op 'al', gevolgd door een melisma van twee kwartnoten op 'ghe'. 8) Versie 1540b heeft na deze noot een halve rust. 9) Clemens heeft hier een b. 10) Clemens heeft hier een a. " }