\version "2.18.2" sb = {\breathe} mBreak = { \bar "" \break } bBreak = { \break } x = {\once\override NoteHead #'style = #'cross } gl=\glissando app = #(define-music-function (parser location notes) (ly:music?) #{ \appoggiatura $notes #} ) kvs = #(define-music-function (parser location notes) (ly:music?) #{ \slashedGrace $notes #} ) itime = #(define-music-function (parser location timesig) (fraction?) #{ \once\override Staff.TimeSignature #'stencil = ##f \time $timesig #} ) ficta = {\once\set suggestAccidentals = ##t} fine = {\once\override Score.RehearsalMark #'self-alignment-X = #1 \mark \markup {\italic{Fine}}} dc = {\once\override Score.RehearsalMark #'self-alignment-X = #1 \mark \markup {\italic{D.C.}}} dcf = {\once\override Score.RehearsalMark #'self-alignment-X = #1 \mark \markup {\italic{D.C. al Fine}}} dcc = {\once\override Score.RehearsalMark #'self-alignment-X = #1 \mark \markup {\italic{D.C. al Coda}}} ds = {\once\override Score.RehearsalMark #'self-alignment-X = #1 \mark \markup {\italic{D.S.}}} dsf = {\once\override Score.RehearsalMark #'self-alignment-X = #1 \mark \markup {\italic{D.S. al Fine}}} dsc = {\once\override Score.RehearsalMark #'self-alignment-X = #1 \mark \markup {\italic{D.S. al Coda}}} pv = {\set Score.repeatCommands = #'((volta "1"))} sv = {\set Score.repeatCommands = #'((volta #f) (volta "2"))} tv = {\set Score.repeatCommands = #'((volta #f) (volta "3"))} qv = {\set Score.repeatCommands = #'((volta #f) (volta "4"))} xv = {\set Score.repeatCommands = #'((volta #f))} % At top of doc % prevent multi-page output: #(append! paper-alist '(("long" . (cons (* 210 mm) (* 2000 mm))))) #(set-default-paper-size "long")mBreak = { \bar "" \break } bBreak = { \break } \header { tagline = "" title = "Ghebenedijt mijn siel altijt den Heer / Groot is u [...]" } \paper{ %top-margin = 0\mm %bottom-margin = 0\mm %left-margin = 0\mm %before-title-space = 0\mm after-title-space = 0\mm head-separation = 0\mm %foot-separation = 0\mm %page-top-space = 0\mm ragged-last = ##f } \score { { \key f \major \clef treble % \relative g' { \set melismaBusyProperties = #'() \time 4/2 % #right == #1 % #begin-of-line-invisible == #(vector #t #t #f) \override Score.RehearsalMark #'break-visibility = #(vector #t #t #f) f1 d d4( e f d) e1 r2 \mBreak c2 f f g a a4( g f e f2) \mBreak g g f f e f1 \mBreak f1 d d4( e f d) e1 r2 \mBreak c2 f f g^"1)" a a4( g f e f2) \mBreak g g^"2)" f f e f1 \mBreak \bar ".|:" r2 f2 a a bes4(^"3)" g a) bes c1 r2 \mBreak f,2 a a bes4(^"4)"^"5)" g a) bes c2. \mBreak bes4 a2 bes1 a g2 a1 r2 \mBreak c2^"6)" bes a1 g f2 g1 r2 \mBreak g2 a1 a2 bes a g a2.( g4 f e f2. e4 e d e1)^"7)" \mBreak f \fermata d d4( e f d) e1 r2 \mBreak c2 f f g a a4( g f e f2) \mBreak g g f f e f1 \bar "|." \bBreak } \addlyrics { Ghe -- be -- ne -- _ _ _ dijt mijn siel al -- tijt den Heer _ _ _ _ Groot is u ma -- jes -- teyt O God ghi _ _ _ zijt ghe -- cleet met gro -- ter eer _ _ _ _ U schoon -- heyt is ver -- breyt. Ghi zijt al met _ _ dat licht Be -- cleet, en soe _ _ ghe -- sticht Dat ghi den he -- mel fijn Uut rect als een gor -- dijn Daer bo -- ven men wa -- ter vijndt _ _ _ _ _ _ _ _ U wa -- ghens _ _ _ zijn Die wol -- cken so dat schijndt _ _ _ _ Ghi wan -- dert op den wijndt. } } \midi { \context { \Score tempoWholesPerMinute = #(ly:make-moment 120 4) } } \layout { \context { \Staff \remove "Time_signature_engraver" } \context { \Score \remove "Bar_number_engraver" defaultBarType = #"" \override PaperColumn #'keep-inside-line = ##t \override NonMusicalPaperColumn #'keep-inside-line = ##t } } } \markup { \wordwrap-string #" 1) Clemens heeft in de tekst: 'grooter'. 2) Versie 1540b heeft in de tekst: 'scoonheit'. 3) Clemens heeft hier een melisma van twee kwartnoten op 'met', gevolgd door een melisma van twee kwartnoten op 'dat'. 4) Versie 1540b en Clemens hebben in de tekst: 'so'. 5) Clemens heeft hier een melisma van twee kwartnoten op 'so', gevolgd door een melisma van twee kwartnoten op 'ghe'. 6) Clemens heeft in de tekst: 'Vut'. 7) Clemens heeft de fermate op deze noot. " }