\version "2.18.2" sb = {\breathe} mBreak = { \bar "" \break } bBreak = { \break } x = {\once\override NoteHead #'style = #'cross } gl=\glissando app = #(define-music-function (parser location notes) (ly:music?) #{ \appoggiatura $notes #} ) kvs = #(define-music-function (parser location notes) (ly:music?) #{ \slashedGrace $notes #} ) itime = #(define-music-function (parser location timesig) (fraction?) #{ \once\override Staff.TimeSignature #'stencil = ##f \time $timesig #} ) ficta = {\once\set suggestAccidentals = ##t} fine = {\once\override Score.RehearsalMark #'self-alignment-X = #1 \mark \markup {\italic{Fine}}} dc = {\once\override Score.RehearsalMark #'self-alignment-X = #1 \mark \markup {\italic{D.C.}}} dcf = {\once\override Score.RehearsalMark #'self-alignment-X = #1 \mark \markup {\italic{D.C. al Fine}}} dcc = {\once\override Score.RehearsalMark #'self-alignment-X = #1 \mark \markup {\italic{D.C. al Coda}}} ds = {\once\override Score.RehearsalMark #'self-alignment-X = #1 \mark \markup {\italic{D.S.}}} dsf = {\once\override Score.RehearsalMark #'self-alignment-X = #1 \mark \markup {\italic{D.S. al Fine}}} dsc = {\once\override Score.RehearsalMark #'self-alignment-X = #1 \mark \markup {\italic{D.S. al Coda}}} pv = {\set Score.repeatCommands = #'((volta "1"))} sv = {\set Score.repeatCommands = #'((volta #f) (volta "2"))} tv = {\set Score.repeatCommands = #'((volta #f) (volta "3"))} qv = {\set Score.repeatCommands = #'((volta #f) (volta "4"))} xv = {\set Score.repeatCommands = #'((volta #f))} % At top of doc % prevent multi-page output: #(append! paper-alist '(("long" . (cons (* 210 mm) (* 2000 mm))))) #(set-default-paper-size "long")mBreak = { \bar "" \break } bBreak = { \break } \header { tagline = "" title = "Doersocht en bekent hebt ghi / Mi Heer mijn sitten [...]" } \paper{ %top-margin = 0\mm %bottom-margin = 0\mm %left-margin = 0\mm %before-title-space = 0\mm after-title-space = 0\mm head-separation = 0\mm %foot-separation = 0\mm %page-top-space = 0\mm ragged-last = ##f } \score { { \key a \phrygian \clef treble % \relative g' { \set melismaBusyProperties = #'() \time 4/2 % #right == #1 % #begin-of-line-invisible == #(vector #t #t #f) \override Score.RehearsalMark #'break-visibility = #(vector #t #t #f) r2 f2 d1 c^"1)" r2 c2 d4( e f^"2)" g f2) e2 f1 \mBreak c d e f4(^"3)" e f g f2 e4 d c2) d1 c2 bes1 a \mBreak r2 f'2 d1 c^"1)" r2 c2^"4)" d4( e f^"2)" g f2) e2 f1 \mBreak c d e f4( e f g f2 e4 d c2) d1 c2 bes1 a \mBreak \bar ".|:" d1 d2. d4 d2 d1 e2( f e4 d e1)^"5)" c \mBreak f1 e2. f4 g2 a1 g2 a( g) f1 e^"6)" \mBreak g1^"7)" \fermata e c^"8)" f e2^"9)" f( f e4 d e1) d r2 \mBreak c2 f1 e2 e d( c4 b a g d'2.) d4 c2^"10)" bes1 a \bar "|." \bBreak } \addlyrics { Doer -- socht en be -- kent _ _ _ _ hebt ghi Mi Heer: mijn sit -- _ _ _ _ _ _ _ ten mijn op -- staen. Te vo -- ren ver -- stont _ _ _ _ ghi vri En saecht al mijn _ _ _ _ _ _ _ ghe -- dach -- ten aen. Mijn pa -- den en erf -- dee -- _ _ _ _ le Mijn we -- ghen hebt ghi ghe -- heel _ be -- spiet Niet een woert dat ick quee -- _ _ _ _ le Ghi we -- tet te vo -- _ _ _ _ _ ren eert ghe -- schiet } } \midi { \context { \Score tempoWholesPerMinute = #(ly:make-moment 120 4) } } \layout { \context { \Staff \remove "Time_signature_engraver" } \context { \Score \remove "Bar_number_engraver" defaultBarType = #"" \override PaperColumn #'keep-inside-line = ##t \override NonMusicalPaperColumn #'keep-inside-line = ##t } } } \markup { \wordwrap-string #" 1) Clemens heeft hier een gepuncteerde hele noot, in plaats van de hele noot en de halve rust. 2) Clemens heeft hier een gepuncteerde halve noot f, dan twee achtste noten e-d. 3) Tekstplaatsing conform versie 1540b en Clemens. 4) Clemens heeft in de tekst: 'verstond'. 5) Bij Clemens eindigt het melisma hier, waardoor de tekst een noot opschuift tot aan 'we', waarop een melisma van twee noten valt. 6) Vanaf hier tot de kwartnoten bij 'vo' is de melodie in de bron mogelijk een secunde hoger dan die in de transcriptie. De transcriptie is aangepast naar 1540b en Clemens. 7) Bij Clemens ontbreekt de fermate. 8) Versie 1540b en Clemens hebben in de tekst: 'woort'. 9) Clemens heeft hier een melisma van twee noten op 'ick'. Het volgende melisma is een noot korter. 10) Versie 1540b heeft hier een bes. " }